FORENINGSPORTAL Foreninger i Sola

1. Tananger Sjøspeidergruppe

Friluftsliv

Sjøspeidergruppe med base i Tananger havn. Vi bruker naturen og sjøen som ramme i barne- og ungdomsarbeidet. Medlemmer lærer kreativitet, friluftsliv, samfunnsengasjement, vennskap og livskvalitet gjennom samarbeid og utfordringer på ukentlige møter eller dags- og helgeturer. Vi har grupper for barn i alle aldre, fra de minste i 1.klasse til de eldste på 25 år. Speideren er en god oppvekstarena for barn og unge der de får utfordret seg selv alene og sammen med andre, der man erfarer og lærer hvordan man tar vare på seg selv, andre og resten av samfunnet.

Idrettslaget Havdur

Idrett og Sport

Priser: Havdur operer med følgende priser. Alle priser er for et fullt kalenderår (januar-desember). Idrettsskolen: 500 kroner 6-12 år: 1100 kroner 13 år (fra året man fyller 13 år) – 18: 1300 kroner 19 og oppover (senior, A-lag og B-lag): 1900 kroner

Ræge Menighet

Tro og Livssyn

Vi har også: Gudstjeneste på søndager kl.11.00 Drøsen: Annen hver mandag, kl.19.00-21.00, samles mennene til vafler, kaffe og drøs Torsdagstreff: Første torsdag i måneden, kl. 11.00-13.00 KorLatte: Øving annen hver onsdag Speider:

Skolekorpset Sola

Musikk, dans og teater

Sola kommunes eneste janitsjar-skolekorps. Fellesøving mandager på Sola Kulturhus. Skolekorpset Sola dekker skolekretsene til Grannes, Røyneberg, Sande, Skadberg, og Sola, men alle som bor i Sola Kommune kan bli med. Skolekorpset Sola er en egen og frivillig organisasjon med eget styre satt sammen av korps-foreldre.

Sola Kfuk-Kfum-Speidere

Friluftsliv

Sola KFUK KFUM-speidere har speiderarbeid for Oppdagere (1.-2.klasse), Stifinnere (3.-4. klasse), Vandrere 5.-9. klasse og Rovere (fra 9.klasse og oppover). Vi har stort sett møter utendørs i friområder i nærmiljøet, i skogen eller ved sjøen. Basen vår har vi på Ljosheim. På speideren kan du lære friluftsliv, som å tenne bål, lage mat på bål, førstehjelp, brannvern, knytte knuter, sove ute i telt eller hengekøye.

Sola Skateklubb

Idrett og Sport

Scooter Hut Arena er en skatehall for skate, scooter og inline. Scooter Hut Arena er åpen for alle. Betaling ved ankomst. Som medlem i sola skateklubb er de billiger å

Sola Svømmeklubb

Idrett og Sport

Sola Svømmeklubb benytter alle kommunale svømmehaller og benytter ulike svømmehaller på ulike hverdager. Tananger svømmehall: Tirsdager og onsdager Sola svømmehall: Mandager og torsdager Dysjaland svømmehall: onsdager

Stiftelsen Arken

Helse og humanitær

Ved hjelp av faddere og støttepartnere i Norge, hjelper Stiftelsen Arken barn i Asia, Afrika, Sør-Amerika og Europa. I landene Bolivia, India, Sør-Afrika og Albania er vi med og gir barn liv og håp. Ved barnehjemmene får forsømte og foreldreløse barn mye omsorg, skolegang, et trygt hjem og håp om en bedre framtid.

Nyttige lenker

Sosiale media